PostNL ontwikkelt Fashionpack
Verzendverpakkingen beïnvloeden het imago van je webshop. Uit onderzoek van DS Smith blijkt dat een slechte verzendverpakking voor de consument een reden kan zijn om ergens nooit meer te bestellen. Consumenten zijn kritisch als het gaat om gebruiksgemak, kwaliteit en duurzaamheid. Een beschadigde verpakking kan rekenen op een keiharde return. En wie zich schuldig maakt aan oververpakking wordt aan de online schandpaal genageld.
Een mooie oplossing in dit kader is de Fashionpack van PostNL. Dankzij deze verzendverpakking hoeven consumenten niet meer thuis te blijven om hun pakket in ontvangst te nemen. De innovatieve verzendzak past namelijk gewoon in de brievenbus, doordat kleding luchtarm wordt verpakt. Het ruimtebesparend design resulteert bovendien in minder bestelbusjes op de weg. Dat klinkt als een win-win.
De Fashionpack is in eerste instantie ontwikkeld vanuit de wens van consumenten om niet voor elke bestelling thuis te hoeven blijven. Ook het retourproces wordt met de Fashionpack een stuk eenvoudiger. De retourzending kan namelijk gewoon in een PostNL-brievenbus worden gestopt. De verzendzak is voorzien van een retourstrip.
Duurzaam en voordelig verpakken
Bijkomend voordeel is het feit dat PostNL met de luchtarme verzendzak bijdraagt aan duurzaam verpakken. Er wordt minder verpakkingsmateriaal gebruikt en minder bestelbusjes op de weg betekent een lagere CO2-uitstoot. Je bespaart daarnaast ook op verzendkosten.
Kreukvrij
In de meest ideale situatie passen er maar liefst drie kledingstukken in één zak. Dit roept bij mij onbewust het beeld op van verkreukelde overhemden, maar het tegendeel blijkt volgens verschillende bronnen waar. Doordat alle lucht uit de verzendzak wordt geperst (met de hand of een pers) verschuift de kleding niet en blijft alles mooi strak.
Ken jij nog andere ontwikkelingen op het e-commerce verpakkingen?