landscapedecember

Inpakken en weggeven

Het jaar 2014 is alweer bijna om. December is in zicht en dat betekent veelal kou, vroeg donker en vertraagd openbaar vervoer. Maar hé, het is ook de tijd van de feestelijke dagen! Ondanks de zwarte pieten- discussie kunnen veel kinderen (en stiekem ook ouders) niet wachten tot het pakjesavond is. Gevolgd door kerst.

Vaak begint het al met de voorpret; lekker de stad in en shoppen maar! Maar ook voor degenen onder ons die niet bepaald van urenlange shoptaferelen houden is alles zo in huis, namelijk door een klik op de muisknop.
Dan is er nog het inpakken. Met het huidige aanbod aan inpakmaterialen is het geen grote uitdaging een present tot een kunstwerkje om te toveren. En voor de minder creatieve, digitale shoppers pakt de online Sint of Kerstman het in en zendt het in een leuk papiertje naar de gegadigde. Erg in trek, want de laatste jaren hebben die online Sint en Kerstman er flink wat werk bij gekregen. Ondanks de drukte moet een cadeau wel heelhuids aankomen. Pakjes worden aan de lopende band opgetild, neergezet (lees: neergegooid) en opgestapeld. Het is van groot belang dat het product goed beschermd wordt om beschadiging te voorkomen. Bij het kiezen van de juiste verzendverpakking moet nagedacht worden over het formaat, het materiaal en het vulmiddel. Eigenlijk heel logisch, want een laptop verdient nu eenmaal een andere verzendwijze dan een kledingstuk. Al eerder schreef ik hierover in mijn blog
E-commerce; booming business.’

decemberverpakking

Wat heeft jouw voorkeur? Ga jij zelf op pad om te speuren naar het juiste cadeau in de juiste verpakking, of laat jij de online Kerstman of Sint jouw cadeau inpakken en verzenden?