Verandering van spijs..

Verandering van spijs..

We leven in een tijd waarin het begrip ‘verandering’ centraal staat, zowel op grote als op kleine schaal. Soms gaan de veranderingen zo snel dat we het nauwelijks kunnen bijhouden. Tot er ineens een beeld van vroeger voorbij komt dat ons een nostalgisch gevoel bezorgt.

Zo kan dat bijvoorbeeld gebeuren wanneer er een oude productverpakking voorbij komt, gemaakt zonder de hoogwaardige  technologieën van nu. Hieronder een aantal voorbeelden van producten van nu, in een oud jasje:

Heineken oude verpakking

Nivea oude verpakking

Colgate oude verpakking

Jodenkoeken oude verpakking

Maggi oude verpakking
Dreft oude verpakking

Van Nelle oude verpakking

Inmiddels zijn de meeste verpakkingen veel duurzamer geproduceerd en dus veel minder belastend voor het milieu dan de ouderwetse verpakkingen van hierboven. Toch is het leuk om te zien wat men toen in de supermarkt tegenkwam. Zouden we over vijftig jaar met hetzelfde nostalgische gevoel terugblikken op de huidige productverpakkingen?